Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Wytrzymałość sprzęgła ALH - podniesienie mocy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Wytrzymałość sprzęgła ALH - podniesienie mocy

    cieslo, Dokładnie tak jest jak mówisz. Strrasznie mnie też to denerwuje. Ostatnio jakiś łepek audikiem stał to mu przez szybe zwrócilem uwagę że ruch tu duzy i z dwóch stron stoi zakaz a on ku...a na środku stoi i do mnie z mordą że czego ja sie go czepiam. Jak mnie to wpienia że niektórzy sie czują lepsi bo mają np Audi a ja Skode.... ale on akurat też miał 1.9 TDI :twisted:

  • #2
    [O1] Wytrzymałość sprzęgła ALH - podniesienie mocy

    Szukałem, szukałem ale nie wiele znalazłem...

    Interesuje mnie szacunkowa wytrzymałość sprzęgła w silniku ALH. Z szukajki wypatrzyłem tylko, że jest ona niewielka, gdzieś też wyczytałem, że komuś auto z tym silnikiem jeździ na 330Nm.

    Obecnie mam 127KM i 307Nm samym programem, zastanawiam się nad 216 i bezpiecznym podniesieniem parametrów bez zmiany sprzęgła.

    Czy np. 145KM i 320Nm będzie jeździło bez kłopotu i nie będzie zrywać sprzęgła? Auto ma przebiegu 133tyś km (prawdziwe) i nigdy nie było wymieniane sprzęgło.
    Ja raczej wiem jak nie spalić sprzęgła, poprzedni właściciel również chyba wiedział (nie zniszczył turbo, więc mniemam, że sprzęgła również...
    Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

    https://www.facebook.com/Freshtimers

    Komentarz


    • #3
      mam AHF-a i też szukałem ile wytrzyma standardowe sprzęgło, wyszło że ok. 315 Nm. przy okazji dowiedziałem się, że sprzęgła montowane w ALH były dużo słabsze, więc być może masz już granicę wytrzymałości. jeżeli nic się nie ślizga itp to możesz coś dalej kombinować.
      Black Pearl, Elegance & RS LOOK
      @ by Tune-up Gdańsk
      TDI VP++ i jeszcze rośnie
      Antek

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Tony065
        mam AHF-a i też szukałem ile wytrzyma standardowe sprzęgło, wyszło że ok. 315 Nm. przy okazji dowiedziałem się, że sprzęgła montowane w ALH były dużo słabsze, więc być może masz już granicę wytrzymałości. jeżeli nic się nie ślizga itp to możesz coś dalej kombinować.
        Ślizgać to się nie ślizga, niepokojących objawów żadnych nie ma.

        A zastanawia mnie co by było kiedy moment obrotowy pozostał na obecnym poziomie a moc wzrosła, czy jest sens takiej modyfikacji?
        Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

        https://www.facebook.com/Freshtimers

        Komentarz


        • #5
          Mialem podobny dylemat w G IV.
          Okazalo się że ALH bezpiecznie można kręcić góra na 135-140KM i 300-320Nm.
          Później pojawia sie zabawa ze sprzęgłem i intercoolerem, o wtryskiwaczach nie wspominając...
          http://www.profi-it.pl
          Tanie laptopy, komputery i serwery poleasingowe, strony www, antywirusy, zdalne wsparcie informatyczne 24h...

          Komentarz


          • #6
            Ja u siebie w ALH mam obecnie 141 KM i 305 Nm, przebieg samochodu 211 tys km, od mniej więcej 10tys na wirusie i odpukac narazie żadnych niepokojących objawów nie ma, czasem jedynie czuc delikatnie jak się stoi na światłach dwumasę, ale przed wirusem też już tak było, sprzęgło od nowości nie ruszane.
            O1 Rider 140KM & 305Nm by Aligator

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez sslawekk
              Ja u siebie w ALH mam obecnie 141 KM i 305 Nm, przebieg samochodu 211 tys km, od mniej więcej 10tys na wirusie i odpukac narazie żadnych niepokojących objawów nie ma, czasem jedynie czuc delikatnie jak się stoi na światłach dwumasę, ale przed wirusem też już tak było, sprzęgło od nowości nie ruszane.
              141KM wyszło Ci samym wirusem bez zmiany wtrysków itp?

              Ja się zastanawiam czy nie mam teraz za dużo niutków w porównaniu do koników
              Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

              https://www.facebook.com/Freshtimers

              Komentarz


              • #8
                Nie, nie, wtryski mam od ASV-ki założone...
                O1 Rider 140KM & 305Nm by Aligator

                Komentarz


                • #9
                  Ja miałem po sofcie 128 KM i 300 Nm, ale Aligator sugerował, żeby jednak zdjąć na 280 Nm i 124 KM. Na sofcie zrobiłem około 60 tys km i autko chodziło beż żadnych problemów, nie dymiło. Dwa tygodnie temu sprzedałem.
                  Ja do Wojtka mam całkowite zaufanie jeśli chodzi o sprawy związane z programem, więc jeśli zalecił zdjąć - tak też postanowiłem.
                  Dwumasa w ALH do najmocniejszych nie należy (podobnie jak tylne hamulce bębnowe :szeroki_usmiech )
                  Pozdrawiam - grzela07

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez sslawekk
                    Nie, nie, wtryski mam od ASV-ki założone...
                    To by tłumaczyło parametry.

                    Moje sprzęgło przy ~150/340 (216tki) na 1 i 2 potrafi śliznąć. Na 3,4 i 5 o dziwo nic się mu nie dzieje - ciągnie jak należy.
                    Z tym, że ja mówiłem Aligatorowi, że nie ma się oglądać na sprzęgło, bo jednomas z G60 już czeka. Przejechałem jakieś 7k km i wciąż jeździ. Może to zasługa mojego stylu jazdy?
                    Fakt, że jeszcze daje radę jak na moje potrzeby, a zastępstwo czeka na podmiankę.
                    Była O1 kombi ALH++ 150/340
                    Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                    Komentarz


                    • #11
                      216+ wirus

                      u mnie 216+ wirus sprzęgło daje radę ale mam wrażenie że jest już na granicy wytrzymałości i przy kolejnych modyfikacjach trzeba zacząć od sprzęgła

                      wymień na 216 ,korekta programu i będzie niesamowita różnica w jeździe
                      OCTAVIA 1.9 TDI

                      Komentarz


                      • #12
                        mam alh plus wtryski asv, jaka ustawic dawke paliwa, bo jeszcze troszke do programu musze zaczekac..obecnie mam 5 mg i poddymia..Mam tez problem bo notlaufty lapie czasem, tj na 4(sporadycznie) biegu i na 5(przewaznie przy 120km/h)nie moge dojsc co jest przyczyna..
                        Octavia AMBIENTE Ice 1.9 tDI

                        Komentarz


                        • #13
                          yusin, paliwo to nie wiem, ale zmuły to pochodzą od zapieczonych kierownic w turbawce itd. sprawdź logi dynamiczne i Ci wyjdzie o co kaman. sztanga daje się poruszać palcami? może masz nieszczelną lub źle wyregulowaną gruchę? btw, wpisz w szukajkę notlauf i poczytaj, całe poematy ludzie piszą.
                          Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                          @ by Tune-up Gdańsk
                          TDI VP++ i jeszcze rośnie
                          Antek

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez yusin
                            mam alh plus wtryski asv, jaka ustawic dawke paliwa, bo jeszcze troszke do programu musze zaczekac..obecnie mam 5 mg i poddymia..Mam tez problem bo notlaufty lapie czasem, tj na 4(sporadycznie) biegu i na 5(przewaznie przy 120km/h)nie moge dojsc co jest przyczyna..
                            jezeli poddymia to ustaw na 6,7 ile sie da

                            co do sprezarki [notlaufy] to ciekzo powiedziec , szkoda ze nie zrobiles diagnostyki przed zalozeniem wtryskiwaczy
                            moze to byc syf w sprezarce , a rowniez wina zalozenia wiekszych wtryskiwaczy i braku korkety w programie, wieksza ilosc paliwa , co za tym idzie wieksza ilosc spalin moze powodowac brak kontroli ECU nad doładowaniem [standardowe ustawienia nie sa wstanie ustabilizowac doladowania]
                            www.edc-tuning.pl
                            Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
                            https://www.facebook.com/edctuning

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez spanky
                              wieksza ilosc spalin moze powodowac brak kontroli ECU nad doładowaniem [standardowe ustawienia nie sa wstanie ustabilizowac doladowania]
                              eche, acha....

                              Vtech zrobił mi program na standardowym doładowaniu (wyszło to u Aligatora), miałem 120/290.
                              Założyłem 216tki, jeździłem tak przez 2 tyg bez korekty. Dym jak z parowca podczas butowania.
                              Ali schamował na sofcie Vtechu 150KM (Nm nie pamiętam).
                              Dał doładowanie z 1 na 1,2, ogarnął inne tematy i zrobił bezdymne 148,x/338,x z wzorcowymi krzywymi.

                              Notlaufy nie są spowodowane przez wymianę wtrysków na większe! Zawodzi regulacja turbiny.
                              Nie ma znaczenia jakie wtryski i program. Jeśli ma być doładowanie 1, a regulacja daje więcej - Notlauf. Itp, itd. Ciśnienie ma być jakie ma być - o to dba regulacja. Notlauf jest pochodną jej niewłaściwego działania/opóźnienia/braku.
                              Pozdrawiam.

                              W temacie - jaki masz styl jazdy? Standard to zapieczone kierownice od PSJ lub zardzewiała grucha przy turbinie (to już niezależne od użytkowania).
                              Dodatkowo - mogą być już gdzieś sparciałe wężyki od podciśnień - wynik ten sam.
                              Była O1 kombi ALH++ 150/340
                              Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                              Komentarz


                              • #16
                                A witam.. jestem po urlopie i właśnie dopiero piszę.
                                A więc mój styl jazdy nie ma nic wspólnego z PSJ chyba,że sytuacja tego wymaganie butuje na zimnym i ciągne do 3 tyś obr do zmiany biegu i dosyć często poganiam do 4 tyś.samochód mam rok, nie wiem jak ktoś wcześniej się z nią obchodził..ale problem zaczął występować po ok pół roku jazdy..Co do napraw: wężyki podciśnienia powymieniałem, w sumie najpierw gruchę(stara zardzewiała), a następnie te wężyki, po których znacznie się polepszyło niestety nowa grucha została ustawiona w podobnym położeniu co stara(da się to jakoś samemu wyregulować?)..Właśnie dzisiaj ustawiłem dawkę na 6.2..zobaczymy jak będzie jutro.. Co do logów to mam problem, bo bateria w moim lapku odmówiła posłuszeństwa i nie mam jak ich zrobić (jeszcze nigdy nie robiłem logów...POzdro i dzieki za podpowiedzi
                                Octavia AMBIENTE Ice 1.9 tDI

                                Komentarz

                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                Pracuję...
                                X